Τετάρτη 17 Μαρτίου 2010
Διόδια
Ο προβληματισμός μου έγινε έντονος όταν άρχισαν βουλευτές να προτρέπουν τον κόσμο να μην πληρώνει τα διόδια στην Κορίνθου – Πατρών. Εκλεγμένοι αντιπρόσωποί μας να μας λένε να κάνουμε κάτι παράνομο, ωραίο αυτό. Και ποια η λογική; Ότι λέει δεν είναι καλή η ποιότητα του δρόμου, κατά τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές. Και πότε ήταν κάποιος δρόμος στην Ελλάδα παιδιά, τώρα το πήρατε πρέφα;
Τα εξωφρενικά επιχειρήματα συνεχίζονται όμως. Λέει πρέπει να είναι «αναλογική η χρέωση ως προς την απόσταση». Άρα, οι ακτιβιστές στις Αφίδνες εικάζουν ότι δεν πρέπει να πληρώνουν τόσο πολύ. Και πότε ήταν τα διόδια αναλογικά μάγκες στην χώρα μας για να το απαιτούμε τώρα ξαφνικά; Τα διόδια είναι από αυτά τα θέματα που συγκινούν κάποιον μόνο όταν έρθουν στην πόρτα του.
Και έτσι διάφοροι περνάνε τα διόδια χωρίς να πληρώνουν κατά τις οδηγίες διαφόρων blog, άρθρων και video στο YouTube. Οι υπόλοιποι είμαστε οι χαζοί της υπόθεσης. «Δεν είναι τίποτα. Απλά σου κρατάνε τα στοιχεία για να ελέγξουν ότι είσαι μόνιμος κάτοικος.» Ναι, καλά. Και νομίζεις ότι δεν ετοιμάζουν μια ομαδική μήνυση από την κοινοπραξία μόλις μαζευτούν αρκετές για να αξίζει τον κόπο τους;
Οι αντάρτες των διοδίων πιάνονται από ότι σανίδα βρούνε χωρίς να την πολυεξετάσουν. Ένας διαμαρτύρεται γιατί λέει οι μπάρες δεν πληρούν ευρωπαϊκές προδιαγραφές. Άλλος μπλέκει την πολιτική. Άλλος αναλύει την σύμβαση με την εταιρεία και τις λεπτομέρειες που δεν πληρούνε τώρα. Πολλά αποσπάσματα του Συντάγματος παρερμηνεύονται, αναφέρονται νόμοι και ΦΕΚ που δεν υπάρχουν ή δεν έχουν καμία σχέση. Γενικά το κουτόχορτο πάει σύννεφο. Και δεν βλέπω να διαμαρτύρεται κανείς που η Ιονία Οδός έχει παραδώσει ένα εξαιρετικό κομμάτι στην κίνηση χωρίς να χρεώνει τίποτα!
Το θέμα είναι πολύ απλό. Από τη στιγμή που αποφασίστηκε να ιδιωτικοποιηθούν οι δρόμοι το χάσαμε το μπαλάκι. Ας ψηφίζαμε άλλες κυβερνήσεις, κι εγώ διαφωνώ ότι πρέπει να είναι τόσες υποδομές ιδιωτικές. Το ελληνικό δημόσιο είναι πολύ πιο ένοχο από τις εταιρείες. Τώρα που δεν έχει λεφτά καθυστερεί τις απαλλοτριώσεις για παράδειγμα. Οπότε μπείτε στην θέση της εταιρείας. Φτιάχνει ένα σχέδιο, υπολογίζει τα κόστη και ξαφνικά είναι δυο χρόνια πίσω από το πρόγραμμά της επειδή περιμένει την όποια κυβέρνηση να το πάρει απόφαση. Κάθε μέρα που περνάει χάνει λεφτά, όλοι τους βρίζουν για πράγματα που δεν ελέγχουν. Δεν μπορούν να φτιάξουν τον καινούργιο δρόμο επειδή περιμένουν το Κράτος, δεν αξίζει να επισκευάσουν τον παλιό. Ότι κι αν κάνουν για έσοδα τους βρίζουν όλοι. Τις μέρες που έχει κίνηση έρχεται η αστυνομία και λέει να ανοίξουν τα διόδια. Από την άλλη όταν ζητάει η κοινοπραξία κάτι από την αστυνομία εξαφανίζονται.
“Ελεύθεροι δρόμοι”, “όχι στα διόδια!” “Δεν πληρώνουμε.” Βαράει από μακριά η υποκρισία της υπόθεσης. (Εδώ μια ανάλυση του αλτρουισμού σαν σύγχρονη κοινωνική λογική. ) Αν είναι να φερόμαστε έτσι στα διόδια να το κάνουμε και αλλού ρε παιδιά. Ούτε λογαριασμό ΔΕΗ να πληρώνουμε λόγω της χρέωσης για την ΕΡΤ. Ούτε ΟΤΕ τώρα που ξεπουλήθηκε στους Γερμανούς με επιχείρημα ότι ήταν λάθος η τιμή πώλησης ή ότι ήταν σκάνδαλο με την Cosmote ή ότι άλλο θέλουμε. Οποιαδήποτε συμφωνία από τις δεκάδες πρώην κρατικές υποδομές της χώρας μας έχει ξεπουληθεί σε ιδιωτικά συμφέροντα μπορούμε να την κάνουμε κομματάκια, να βρούμε τα λάθη. Ακόμα και αν δεν ήταν άκρως διεφθαρμένη οποιαδήποτε κυβέρνηση τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, θα είχε λάθη μια τέτοια συμφωνία. Όλα τα δημόσια έργα στα οποία βασιζόμαστε, οι παλιότεροι δρόμοι, έγιναν με παρατυπίες και πραξικοπήματα. Ακόμα και αν ήταν άψογα οργανωμένο το κράτος και οι συμφωνίες υποδειγματικές, τέτοια μεγάλα έργα γίνονται πάντα με ψαλιδιές. Ο Παρθενώνας δεν θα είχε χτιστεί αν οι παλιοί Αθηναίοι ήταν σαν τους σημερινούς στην γκρίνια τους!
Η Κορίνθου-Πατρών με εξοργίζει πιο πολύ από όλες. Κάποιοι ιδιώτες πλήρωσαν για να τοποθετήσουν παντού τεράστιες πράσινες πινακίδες με ανόητα σλόγκαν όπως “Προσοχή! Συμβαίνουν ατυχήματα στα επόμενο 3 χιλιόμετρα”. Αν ήταν πιο λίγες, ίσως να τους πιστεύαμε. Τώρα που είναι η μια πίσω από την άλλη όμως; Η επιλογή φρασεολογίας τους μοιάζει πολύ με το αμερικανικό “shit happens”. Δεν είναι μόνο ότι ο δρόμος είναι πανέμορφος. Με ελάχιστες βελτιώσεις θα μπορούσε να βελτιωθεί η ασφάλειά του χωρίς να μετατραπεί σε γιαπί όλη η περιοχή για μια δεκαετία. Όταν πέρασαν με ειδικό μηχάνημα την παλιά άσφαλτο για να μην γλιστράει μειώθηκαν άμεσα 30% τα ατυχήματα. Αν θέλετε να κάνετε κάτι χρήσιμο, ανεβάστε στο internet πραγματικά στοιχεία και λεπτομέρειες για τα ατυχήματα, πόσα και που συμβαίνουν, πως ακριβώς. Για να μαθαίνουμε.
Προφανώς και έχουμε πρόβλημα κοινωνικής συνοχής που επιβαρύνεται από την οικονομική κρίση. Αλλά ακόμα και έτσι πρέπει να βρούμε τρόπο να συζητάμε λογικά και στο ίδιο επίπεδο τα θέματα. Παραπληροφόρηση και ακραίες συμπεριφορές δεν βοηθάνε.
ΔΕΙΚΤΗΣ ΑΛΕΞΑΡΤΗΣΙΑΣ 5 (ΠΕΝΤΕ) - Γιατί αυτοί που θέλουν να ζούνε ανεξάρτητα φροντίζουν να μην χρειάζεται να μετακινούνται τόσο πολύ, ειδικά από τους δρόμους και σίγουρα όχι με αυτοκίνητο.
πηγή
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου